A CO PO REALIZACJI PROGRAMU ADAPTACYJNEGO?

.:MENU:.
STRONA GŁÓWNA
WSTĘP
ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE
CELE PROGRAMU ADAPTACYJNEGO
CELE UKIERUNKOWANE
A CO PO REALIZACJI PROGRAMU ADAPTACYJNEGO
DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO OSIĄGNIĘCIA CELÓW

Dziecko po realizacji programu adaptacyjnego:

  • spokojnie rozstaje się z rodzicami w szatni;
  • uczestniczy w życiu grupy i tylko sporadycznie wspomina o rodzicach i o domu;
  • ma koleżanki i kolegów, z którymi lubi się bawić;
  • ma zaufanie do nauczycieli i pracowników przedszkola;
  • wie, że może zwracać się do wszystkich o pomoc;
  • wie, że może współdecydować o tym co będzie robić, w co się bawić;
  • zna podstawowe zasady współżycia w grupie;
  • rozumie, że pobyt w przedszkolu jest czasowy i zawsze kończy się powrotem do domu pod opiekę rodziców;
  • intuicyjnie wie jak przebiega rozkład dnia w przedszkolu, co po czym następuje, np. posiłek, zabawy, posiłek, leżakowanie, posiłek, zabawy, powrót do domu;
  • wie, że jest ważne, każdy się z nim liczy;
  • wie, że musi zachowywać się tak, by było bezpieczne i inni w jego otoczeniu byli bezpieczni;
  • zna zasadę zakazu samodzielnego oddalania się od grupy;